0

ReDisain

Tarbimiskultuur torgib meid pidevalt tagant, et me üha rohkem ostaksime. Võta, vaata, proovi! See on uus! Kommertskanalitelt pole mõtet õhtuti filmi vaadata, sest see on täis pikitud reklaami. Meie postkastid on täis reklaamlehti. Ikea on kodusisustajate Meka, kus vähemalt kord elus peab ära käima ning autotäie soodsat kraami tooma. Nädalavahetusel ei ole mõtet kaubanduskeskuses asuvasse toidupoodi piima ostma minna, sest pole parkimiskohti. Shoppamine on kõige populaarsem spordiala. Meie kodud on täis plastmasskaupa ning püssiplaadist mööblit. Kõik peab olema uus ja värske ning kui enam ei sobi, on aeg vana prügimäele saata ja poodlema suunduda.

Selle uue kõrval tõstab pead taaskasutus. Teise ringi riided, mööbel, kodukaup – seda inimlikes tingimustes ja viisakalt välja pakkuvad poed on üha populaarsemad. Mõistliku eelarvega saab uuendatud garderoob ja sisustatud tuba. Vanast saab oskusliku käe all vägagi kaunis uus moodsasse kodusse ideaalselt sobituv. Vana on läbi teinud ajagarantii, kui see on 50 aastat kestnud, siis kestab see veel. Kodudes ja väikestes töökodades tegutsevad uut moodi disainerid – redisainerid. Uuskasutuse au sisse tõstmine on redisainerite missioon ja südameasi, nende kunst, käsitöö ja üha enam ka elatis.

Ühel toreda juhuse tõttu said kokku kaks redisainerit. Nad rääkisid oma muredest, kuidas nende kodud on täis nende loomingut ning seda turustada on väga raske, sest väiksel tegijal puudub suur eelarve, mille eest kaubanduspinda rentida ning uhkeid reklaame osta. Sellest kohtumisest hakkas idanema idee – MTÜ Eesti ReDisain. Ühtne e-poe keskkond, kus mööbli ja sisutuse värskendamisega tegelejad saaksid koonduda ühe virtuaalse katuse alla, et seal oma kaupa mõistliku vahendustasuga pakkuda. Vähemtähtis ei ole ühinemine ka ostjale, selle asemel, et külastada kümneid Facebooki lehti ja albumiterägastikus endale unelmate mööblitükki otsida, saab tulla ühele veebilehele ning mugavalt oma valik teha ning ostuga toetada taaskasutuse edendajaid – redisainereid.